Założenie i prowadzenie własnego sklepu internetowego jeszcze nigdy nie było tak proste jak jest w dzisiejszych czasach. Jeszcze kilka lat temu chcąc rozpocząć taką działalność trzeba było liczyć się nie tylko z dużą inwestycją finansową ale także wiązało się to z koniecznością poświęcenia na to ogromnych pokładów czasu i pracy. Konieczne było po pierwsze zaprojektowanie nie tylko wersji wizualnej takiego sklepu, ale także zaprogramowanie wszystkich funkcji, tak, aby zagwarantować poprawność jego działania. Tego zadania raczej nikt nie był w stanie podjąć się samodzielnie, a więc trzeba było zdać się na specjalistę. Dobry programista za taką pracę oczywiście wziąć musiał odpowiednio wysokie wynagrodzenie. A banki niekoniecznie były chętne, aby inwestować w taką działalność. Z tego też powodu na rynku sklepów internetowych przede wszystkim pojawiały się firmy, które z powodzeniem prowadziły tradycyjne sklepy stacjonarne i od wielu lat osiągały na tym polu duże sukcesy. Było je stać na to, aby zainwestować nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, by móc zaistnieć w sieci i zdobywać nowych klientów poprzez ten kanał.

Od kilku lat wejście w świat e-biznesu i e-commerce staje się coraz prostsze i tańsze. To wszystko dzięki platformom sklepowym oferowanym w formie abonamentu jako SAAS. Czym w ogóle jest SAAS? Jest to skrót od angielskiego sformułowania Software as a Service, czyli w tłumaczeniu na język polski program jako usługa. Chodzi tu nie mniej nie więcej niż o to, że platforma taka udostępnia całe zaplecze techniczne, jakie niezbędne jest do założenia własnego sklepu internetowego. Płatność odbywa się w systemie abonamentowym, więc sklep będzie działać tak długo, jak długo jego właściciel będzie ten abonament płacić.

Oczywiście warto mieć na uwadze jakie są plusy i minusy prowadzenia sklepu na abonament w SAAS. Mimo, że rozwiązanie jest tanie i bardzo wygodne to nie jest idealnym.

Do niewątpliwych zalet rozwiązań w technologii SAAS należą wspomniane już wcześniej niskie koszty wejścia czy łatwość obsługi. Możemy mieć pewność, że taki sklep będzie działać poprawnie technicznie. W razie jakichkolwiek trudności możemy liczyć na gwarantowaną pomoc ze strony dostawcy oprogramowania. Nie musimy się także martwić o serwer, ponieważ najczęściej jest to zawarte w pakiecie. A więc wszystkie produkty, zdjęcia i opisy jakie dodane zostaną do sklepu będą mieścić się na serwerze dostawcy oprogramowania. Wiele z tego typu platform nawiązuje także współpracę z wieloma hurtowniami umożliwiając bardzo łatwą integrację bazy produktów z dowolnie wybraną hurtownią.

Oczywiście istnieją także pewne wady takiego rozwiązania. A do najważniejszej zalicza się to, że sklep zbudowany jest według pewnego schematu i właściciel sklepu nie ma zbyt dużego wpływu na jego ostateczny wygląd czy układ elementów. Nie może go także samodzielnie rozbudowywać o wtyczki, które zwiększyłyby funkcjonalność jego sklepu. Dlatego każdorazowo zanim sprzedawca podejmie ostateczną decyzję dotyczącą tego, w jaki sposób uruchomić swój sklep internetowy, musi on rozważyć wszystkie za i przeciw.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here