Internet daje wielką swobodę działania i mnogość możliwości, które może wykorzystać w zasadzie każdy. Jest to świetna przestrzeń do promowania usług czy produktów i oferuje praktycznie nieskończoną ilość miejsc, które mogą stać się użyteczne w reklamie. Gdyby chcieć opisać jak można prowadzić działania marketingowe w internecie, to nie starczyłoby miesiąca czasu na czytanie.
Zaraz, zaraz… a gdyby tak rozłożyć tę wiedzę na mniejsze partie? Gdyby tak czytać o marketingu w internecie? Oczywiście, w takiej sytuacji przychodzą nam do głowy współczesne formy komunikowania się. Blog o marketingu to idealny sposób, aby wiedzę dozować w znośnych i lekkich gatunkowo dawkach. Każdy wpis odnosi się do jakiegoś tematu, a jeden tag spina podobne teksty logiczną klamrą. Regułą jest, że takiego bloga nie prowadzi amator, lecz osoba, która o marketingu wie wiele, o ile nie zjadła na nim zębów. Blogowanie to jeden z najważniejszych sposobów zwiększania swojej siły w internecie. Same posty, jeśli są ciekawe, przyciągają wielu zainteresowanych i zachęcają, aby nie tylko poznali samego bloga, ale też skorzystali z porad autora, jego rekomendacji czy po prostu kliknęli w zamieszczonego linka. Komentarze umieszczane pod wpisami pozwalają na rozszerzenie dyskusji, wciągnięcie do niej dodatkowych osób, a także nowych idei. Dobry bloger z komentarzy pod daną notką wyczyta, co potrzebuje umieścić w kolejnej, aby wykorzystać potencjał promocyjny swojego pamiętnika.
Ważne jest, aby nowoczesny blog, był jak najbardziej interaktywny i responsywny, posiadał to czego chcą czytelnicy. Można zastanowić się nad posiadaniem zaplecza bloga w postaci strony w serwisie społecznościowym. Popularność szybciej zwiększy się, jeśli zbudujemy sieć znajomości wśród innych blogerów, influencerów czy po prostu zjednamy do siebie dużo przypadkowych osób. Grunt to poszerzać grono zainteresowanych i utrzymywać już zdobytych czytelników przy blogu.
Poruszane tematy muszą być ciekawe same w sobie, ponieważ nawet dobrze napisany tekst, ale o mało ważnej kwestii może skłonić do ziewania. Marketingowcy dobrze opanowali sztukę promowania firm i produktów, ale zrobienie biznesu opartego na blogu to już wyższa sztuka wymagająca także wiedzy z innych dziedzin życia. Czytelnicy bloga nieustanne obserwują i oceniają. Trzeba więc ciągle i starannie poszerzać swoją wiedzę, być na czasie i nie stracić kontaktu z rzeczywistością oraz oczekiwaniami sympatyków bloga. Wytrawny bloger wie, w jaki sposób także skłonić czytelników, aby spodobało im się to co on proponuje. Taka umiejętność sprawi, że na blogu będą chcieli być obecni także inni, aby z naszą pomocą sprawić, że ich produkt zostanie również dobrze skojarzony.
Blogi marketingowe to miejsca spełniające funkcje hybrydową – nie tylko służą do podzielenia się jakąś wiedzą, ale też umożliwiają zarabianie. Duży ruch na stronie jest kluczem do uzyskiwania korzyści z prowadzenia bloga. Aby ruch zwiększać i utrzymywać potrzeba stale zwiększać ofertę, którą daje blog – nie tylko dzielić się wiedzą, ale też dzielić się polotem i tym co nie jest dostępne gdzieś indziej.