Bycie na czasie w dzisiejszym świecie jest wręcz koniecznością. Wiele osób goni za modą i w momencie pojawienia się jakichś nowych elementów garderoby biegną do sklepu by je kupić. Znajomość najnowszych trendów wzbudza pozytywne reakcje innych osób, albo przynajmniej tak może się wydawać, ponieważ ubierając najnowsze trendy pokazujemy innym, że jesteśmy na bieżąco. To samo tyczy się działań marketingowych przedsiębiorstwa, gdyż śledząc aktualne trendy w działaniach i nowości jakie oferują narzędzia marketingowe firmy mogą uzyskać zarówno szacunek i zaufanie potencjalnych konsumentów, ale również pokazują konkurencji, że to oni są o krok przed nimi. Ważne, by szybko reagować na zmieniające się warunki rynku i być cały czas na bieżąco. Firma, która rezygnuje z takich działań, która nie śledzi, od razu na wstępie sama eliminuje się z gry. Przedsiębiorstwo odnosi wtedy sukces gdy potrafi być elastyczne i szybko się zmieniać. Ostatnio dużym zainteresowaniem przedsiębiorstw cieszy się real time marketing, nazywany inaczej marketingiem czasu rzeczywistego. O co w tym chodzi i jak może to działać na korzyść przedsiębiorstwa?
Kluczowym i najistotniejszym aspektem działań marketingu w czasie rzeczywistym jest reagowanie na wiadomości ze świata jak najszybciej się da. Muszą to być informacje, które interesują ich potencjalnych konsumentów i odbiorców. „Złapanie” takiej informacji w swoje ręce i szybkie wrzucenie jakiegoś posta czy wpisu na którymś z portali społecznościowych sprawia, że klienci podchodzą z większym zaufaniem do naszych działań, wzbudzamy ich zainteresowanie, a przede wszystkim budujemy tak ważną w dzisiejszych czasach świadomość marki. Zapisanie się pozytywnie w głowie klienta sprawia, że przy najbliższej okazji zakupowej, gdy będzie stał na półce i zastanawiał się jaki produkt kupić mając do wyboru tak wiele różnych marek konkurencyjnych, przypomni on sobie o naszym wpisie, który wywołał u niego pozytywne emocje i dokona zakupu naszego produktu czy usługi. Fajnym i dość niespotykanym przykładem takiego działania może być reklama jednej z popularnych firm produkującej czarno-białe ciastka. Ich szybkość przesyłania informacji i reakcji na zewnętrzne bodźce powinna być przykładem dla innych firm, które chcą dobrze wpisać się w pamięć odbiorców. Otóż oni, gdy podczas meczu na stadionie zabrakło światła i zrobiło się zupełnie ciemno, dodali za kilka minut na jednym z portali społecznościowych wpis, który mówił o tym, że ich produkt może być spożywany nawet w totalnej ciemności. Ten żartobliwy i adekwatny do sytuacji wpis stał się bardzo popularny i bardzo pozytywnie wpłynął na postrzeganie marki przez jego konsumentów, a także zyskał nowe grono klientów. Istotne w tym wszystkim jest to, by wpis czy reakcja nie była przypadkowa, nieprzemyślana, bo to nie daje żadnej gwarancji sukcesu. Kontent musi pasować do oczekiwań odbiorców, musi ich zainteresować, być atrakcyjny i wywoływać pozytywne emocje. Tylko w takim przypadku firma może mieć pewność, że dana akcja pomoże im poszerzyć grono swoich odbiorców.