Pomimo tego, że marketing internetowy rozwija się prężnie od naprawdę wielu lat, to cały czas wielu spośród przedsiębiorców nie zdaje sobie z tego kompletnie sprawy, co to takiego. Niektóre osoby przenieść by chciały swoje działania ze świata offline do świata online jeden do jednego. Powiedzmy sobie jasno – tak to nie działa. To się sprawdza w marketingu tradycyjnym nie będzie działało w marketingu internetowym.
Co to takiego?
Marketing internetowy jest niczym innym jak jedną z bardzo wielu marketingowych form. Główne cele i idee marketingu są takie same – zwiększenie sprzedaży, rozpoznawalności oraz zaspokojenia potrzeb klienta.
Czym się zatem różni od marketingu tradycyjnego, który znamy wszyscy doskonale? Na pewno pierwsza kwestia to forma. W marketingu internetowym sprawdzają się innego rodzaju rozwiązania niż w marketingu tradycyjnym. Kolejna różnica to metody działania. Jest to punkt powiązany ściśle z poprzednim. Z tym, że tak naprawdę marketing internetowy daje nam o wiele większe możliwości dotarcia do klienta niż tradycyjny marketing.
Różnica jest także w narzędziach wykorzystywanych. Wchodząc w świat internetowego marketingu, zyskujemy dostęp do bardzo wielu narzędzi, które to mogą dostarczyć masy informacji zwrotnych na temat klientów. Zwróćmy także uwagę na informacje na temat klientów. W marketingu internetowym mamy możliwość zbierana większej liczby informacji na temat naszych obecnych, jak i także potencjalnych klientów. Na koniec różnic powiedzmy sobie o plastyczności. Marketing internetowy zmienia się niesamowicie dynamicznie. Powstają cały czas nowe kanały dotarcia do klientów.
Różnice te są na pewno powodami, dla których warto się zainteresować marketingiem internetowym – daje on o wiele większe możliwości, niż formy tradycyjne promocji. Poza tym coraz więcej osób korzysta z sieci, pozwala on generować coraz to większą sprzedaż, jak i także większość ekspertów jednogłośnie mówi, że nasze życie będzie już coraz bardziej „online”. Dlatego też w taką formę promocji warto się zainteresować.
Wyróżnik główny marketingu internetowego
Przede wszystkim nasza firma powinna być otwarta na na interakcję. Jakby nie było blokowanie możliwości komentowania, zamykanie ust w sieci daje dokładnie efekt odwrotny od oczekiwanego. Warto także wykorzystywać narzędzia, technologie, które to wspomagają komunikację ze wszelkimi odbiorcami. Mogą to być zarówno narzędzia automatyczne typu newslettery, jak i także półautomatyczne, na przykład boty na Facebooku, w których sam kontakt z klientem jest znacznie bliższy.
Musimy także pamiętać, że potrzeby naszych klientów się zmieniają. Musimy tych zmian być świadomi i co więcej musimy na te zmiany reagować. Zadbajmy także o to, aby dialog z naszym klientem był najprawdziwszym dialogiem, a nie jakimś monologiem klienta.
Warto dodatkowo budować nie tylko swoją markę osobistą, ale także społeczność swoich fanów. Internet pozwala prowadzić działania tego typu o wiele skuteczniej. Jeżeli chodzi o marketing internetowy, także profesjonalny copywriting wydaje się nieodzowny.