W dobie Internetu niemalże wszyscy ludzie zdążyli się już przekonać do zakupów online. Są one wygodne, szybkie i proste w realizacji – nie zmuszają nikogo do zachodzenia do stacjonarnych sklepów, w których nieraz trudno jest znaleźć to, czego w ogóle się szuka, a nawet jeśli się na to natrafi, później okazuje się, że kosztuje to straszne pieniądze. Na popularności zakupów online zarabiają oczywiście sami właściciele internetowych sklepów. Jeżeli jednak chcą oni aktywnie i regularnie sprzedawać swoje produkty, muszą zadbać o wygląd i układ swojej strony, przygotowując dla niej wartościowe opisy produktów w sklepie internetowym. A jakie są ogólne zasady tworzenia takich treści?
Po pierwsze – wszystkie opisy, które mają pojawić się na stronie sklepu internetowego, muszą być w stu procentach unikalne. Nie wolno kopiować ich z innych stron. Nie wolno nawet pobierać ich z serwisów zagranicznych i tłumaczyć występujących na nich treści kropka w kropkę. Dlaczego? Ponieważ automaty pracujące dla Google od razu wykryją takie oszustwo. Przez brak unikalności strona nie będzie właściwie pozycjonowana. Straci swoją szansę na uzyskanie wyższej pozycji w ogólnodostępnych wyszukiwarkach i tym samym może utracić wielu potencjalnych klientów. Zasada jest więc prosta – jeżeli chce się prowadzić dobrze prosperujący sklep internetowy, należy o niego samodzielnie zadbać. Nie można wysługiwać się czyimś dziełami, bo jest to zresztą w Polsce kategorycznie zabronione. Lepiej przygotować już nawet kiepskie opisy produktów, aniżeli kopiować te fantastycznie napisane z innych stron. Unikalność to podstawa internetowego marketingu.
Opisy produktów w sklepie internetowym trzeba też tworzyć z myślą o klientach. Nie powinno się też przesadzać z używaniem słów takich jak: „najlepszy”, „najwspanialszy”, „najcudowniejszy”. Bo co one mówią klientowi o samym produkcie? Zupełnie nic. Zamiast więc wspominać, że czapka jest po prostu najlepsza dla każdego, lepiej zaznaczyć, że została wykonana z czystej bawełny i dodać do tego, iż jest to materiał bezpieczny dla skóry. Podczas tworzenia opisów produktów powinno się posługiwać tzw. „językiem korzyści”. Klient musi zostać przekonany do zakupu wybranego towaru. Należy w taki sposób mu go przedstawić, aby od tej pory nie wyobrażał sobie on bez niego życia. Trzeba pokazać, że dzięki tej rzeczy jakość jego codziennych dni zostanie błyskawicznie poprawiona. Jeżeli osiągnie się ten cel, nawet wysoka cena produktu nie będzie mieć już dla nikogo żadnego znaczenia. Przekonany do zakupu klient będzie skłonny wydać naprawdę duże pieniądze, byleby osiągnąć swój cel.
Oczywiście nie każdy właściciel wirtualnego marketu jest w stanie napisać dobre opisy produktów w sklepie internetowym. Nie mając kompletnie pomysłu na to, jak się za nie zabrać, czasem lepiej powierzyć to zadanie komuś innemu – chociażby profesjonalnemu copywriterowi, znającemu podstawy marketingu internetowego. Dobry pisarz za pomocą odpowiedniego tekstu jest w stanie sprzedać dosłownie wszystko.